ویژگی های فرش 700 شانه و 1200 شانه

توی این مقاله ای که برایتان آماده کردیم قصد داریم در مورد دو نوع فرش 700 شانه و فرش 1200 شانه صحبت کنیم، ویژگی های این دو فرش رو برایتان توضیح دهیم و به تمام سوالاتی که در مورد این دو فرش دارید پاسخ دهیم . امیدواریم از نهایت استفاده را از این مطلب ببرید .

ویژگی های فرش 700 و 1200 شانه

برای انتخاب فرش باید ویژگی های فرش ها را دانست و با توجه و به آن ویژگی ها و نیاز های خود ، فرش مناسب رو انتخاب کرد. ویژگی های فرش ها چند دسته هستند که شامل شانه و تراکم فرش ، خاب فرش و دستگاه های بافت می شوند . ویژگی های دیگری مانند استحکام فرش هم هستند که مربوط به همین سه دسته می شوند .

شانه و تراکم

پیش از هر چیز شانه و تراکم را تعریف کنیم . به تعداد گره در یک متر از عرض فرش، شانه ی فرش و به تعداد گره در یک متر از طول فرش، تراکم فرش می گویند . شانه و تراکم در ضخامت فرش تاثیر مستقیم دارد و هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر رود، ضخامت فرش کمتر می شود .

 شانه و تراکم فرش 700 شانه

با توجه به توضیحی که در بالا دادیم، فرش 700 شانه باید 700 گره در یک متر از فرش داشته باشد . در رابطه تراکم آن هم باید بگوییم تراکم ها متفاوت است و برای فرش های 700 شانه، تراکم فرش بین 2100 تا 3000 گره است که بهترین و معروف ترین آن، فرش 700 شانه با تراکم 2550 می باشد . فرش 700 شانه با توجه به تعداد شانه ای که دارد ، از ضخامت بالایی برخوردار است و کسانی که استفاده ی بیشتری از فرش نسبت به مبلمان دارند ، از خریداران همیشگی آن هستند .

 شانه و تراکم فرش 1200 شانه

فرش 1200 شانه هم با توجه به توضیحات شانه و تراکم ، در هر متر از عرض فرش 1200 گره دارد و معمولا تراکم فرش های 1200 شانه ، 3600 می باشد . فرش 1200 شانه ، شانه و تراکم بالا تری نسبت به فرش 700 شانه دارد و این نشان می دهد که این فرش ضخامت کم تری دارد . این فرش ریز بافت ، ظریف و زیبا است و در عین حال از استحکام بالایی برخوردار است . اکثر افرادی که از مبلمان بیشتر از فرش استفاده می کنند و به زیبایی دکوراسیون خانه و فرش اهمیت بیشتری می دهند، بیشتر به سراغ خرید این نوع فرش می آیند .

خاب فرش و دستگاه بافت

نسبت به تمام ویژگی های فرش ها، خاب فرش مهم ترین ویژگی است و تاثیر بسیاری زیادی هم در قیمت فرش دارد.

خاب و دستگاه بافت فرش 700 شانه : امروزه نخ خاب اکثر فرش هایی که در ایران تولید می شوند از جنس آکریلیک است که بهترین نوع نخ در تولید فرش ماشینی به حساب می آید.

نمره ی نخ خاب فرش با توجه به پایین آمد شانه ی فرش ، پایین می آید و هر کدام ارتفاعی دارند . نمره ی نخ خاب فرش های 700 شانه ، 18 سه لا می باشد و ارتفاع این نخ ها 10 میلی متر است . بیشتر شرکت های فرش بافی برای بافت فرش های 700 شانه از بهترین دستگاه های بافی وندوایل بلژیک استفاده می کنند . اکثر این فرش ها با دستگاه های hcpx1 , hcpx2 بافته می شوند .

خاب و دستگاه بافت فرش 1200 شانه : همانطور که در مورد فرش 700 شانه گفتیم، امروزه تقریبا تمام فرش ها از جنس آکریلیک هستند و فرش 1200 شانه نیز از این قائله مستثنی نیست .
شانه ی فرش و خاب آن با یکدیگر ارتباط کاملا مستقیم دارند و در مورد فرش 1200 شانه با بالا رفتن شانه ، نخ نازک تری هم در فرش استفاده می شود و این باعث ریز بافت تر شدن فرش می شود . نمره ی نخ این فرش ها به طور معمول 36 یا 37 سه لا می باشد و ارتفاعشان نیز 7 میلی متر است که مشخصا به مراتب کم تر از 700 شانه است .

در رابطه با دستگاه بافت باید بگوییم که هم فرش 1200 شانه ساده و هم فرش 1200 شانه ی گل برجسته ، هردو با دستگاه HCI بافته می شوند .

انواع فرش 700 شانه

فرش ها گاهی ممکن است چند نوع داشته باشند. در حال حاضر در بازار ایران دو نوع فرش 700 شانه وجود دارد . یکی فرش 700 شانه ی واقعی و دیگری فرش طرح 700 شانه .

فرش 700 شانه ی واقعی ، همان فرشی است که استاندارد هایی را که در بالا در مورد این فرش توضیح دادیم دارد. ولی فرش طرح 700 شانه فرشی است که توسط دستگاه های بافت فرش های 500 شانه بافته می شود ولی طرح 700 شانه دارد و در آن از 8 رنگ استفاده شده است . فرش طرح 700 شانه قیمت پایین تری نسبت به فرش 700 شانه ی واقعی دارد .

انواع فرش 1200 شانه

این نوع فرش هم به دو دسته تقسیم می شود . یکی فرش 1200 شانه ی ساده و دیگری فرش 1200 شانه ی گل برجسته . فرش گل برجسته تفاوتش با نوع ساده دستگاه بافت یا طریقه ی بافت نیست . تفاوت این نوع فرش این است که در این فرش از دو نوع نخ خاب استفاده می شود و پس از تولید وارد مرحله ای به نام آهار می شود .
در این فرش در کنار نخ آکریلیک ، نخی به نام هایبالک استفاده می شود که پس از اینکه فرش بافته شد ، وارد مرحله ی آهار می شود . در این مرحله به فرش حرارت تعیین شده ای می دهند و قسمت هایی از فرش که با نخ هایبالک بافته شده اند ، مقداری پایین تر از نخ آکریلیک قرار می گیرد و باعث می شود که فرش حالت گل برجسته به خود بگیرد .این را هم بگوییم که این نوع فرش از پرطرفدار ترین نوع فرش های 1200 شانه است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 24 اسفند 1398برچسب:,
ارسال توسط admin